Sunday, May 23, 2010

ulang tahun parti keramat umno yang ke 64



syukur ke hadrat ilahi, tanggal 11 mei 2010, parti keramat bagi bangsa melayu di bumi bertuah ini genap 64 tahun.

pertubuhan kebangsaan melayu bersatu atau united malay national organisaion (UMNO)diberi nama. nama keramat yang terus gah di hati bangsa melayu.nama yang telah memperjuangkan kemerdekaan dari penjajahan. nama yang telah memperjuangkan hak dan keistimewaan bangsa melayu, nama yang telah bangkit mempertahankan raja-raja melayu. nama ini jugalah yang meniupkan semangat nasionalis ke dalam jiwa anak-anak melayu untuk bangkit membangunkan bangsanya yang telah dilemahkan mindanya oleh penjajah untuk ratusan tahun. nama inilah yang telah banyak berjasa untuk agama, bangsa dan tanah airku..

namun kini..bangsaku sendiri menghina parti keramat ini. pelbagai cercaan dan hinaan dilemparkan. lebih hina lagi mereka ini datangnya dari hasil usaha parti keramat ini. anwar ibrahim, zaid ibrahim dan khalid ibrahim..antara 3 nama besar yang acap kali menghina parti keramat bangsa melayu ini. kekayaan dan kemashyuran mereka ini diperolehi semasa mereka didalam umno. namun semua itu sudah dilupai..umpama kacang lupakan kulit..demi kepentingan individu, celaan dan fitnah disebarkan untuk menjatuhkan parti keramat ini.

sedih..aku sedih melihat ramai anak muda bangsaku yang buta sejarah. malu untuk menyokong parti keramat melayu ini. mereka lebih percayakan kata-kata si homoseksual, si pelacur agama dan si tok nujum nyanyuk dari kelantan. sampai bila ini harus terus berlaku.

sedar dan bangkitlah bangsaku dari lena. parti keramatmu dihimpit oleh anasir mata sepet yang teru-terusan ingin menjatuhkan kedaulatang bangsamu sejak dari zaman kesultanan melaka lagi. rapatkanlah barisan. ingatkanlah perjuangan alif, baa dan taa..sumpah setia, sumpah keramat bangsaku..

1 comment:

Anonymous said...

halo bro, cam ne ye pati yang dah berkubur boleh sambut ulang tahun ye? setahu aku umno dah berkubur pada tahun 1988. maknanya 2011 ni kita buat kenduri aruah yang ke 23 tahun buat pati keramat tu. kalau kau nak sambut ulang tahun umno(baru) yang ke 23 tahun boleh le. aku pun nak join. sedarlah bahawa bapa orang melayu dah mati. yang ada sekarang ni bapak tiri .